For en stund siden kom en venninne av meg og fortalte begeistret om hvordan coachen hennes hadde sagt at BrandingArketypene hennes hadde endret seg, og at nå kom hun til å få en mye kulere business. Hun hadde nemlig tatt en test, og den testen viste at hun hadde tatt feil av seg selv hele tiden.
Jeg spurte henne hva hun selv syntes. Om hun følte at det var bra å bytte. Hun stanset litt, men sa fort: du, dette er en dame som har SOLID business. Hvis hun forteller meg at jeg har de arketypene så har jeg det!
MEN! Følte jeg for å rope. NEI!!
Når du finner dine Arketyper, enten det er PengeArketypene dine, de Personlige Arketypene dine eller BrandingArketypene dine, er det nettopp det som er saken: de er dine. Det er dine styrker og dine utfordringer. Hvis du prøver å være noe annet enn du er, blir det for det første oppfattet av andre som falskt, for det andre blir det veldig vanskelig å stå fram som den profesjonelle utgaven av seg selv og ta i bruk sine virkelige sanne styrker.
Arketyper er ingen selskapslek
Jeg har presisert helt siden jeg begynte med Arketyper at de ikke er en lek, men en seriøs tilnærming til deg selv, en spirituell, mental, praktisk oppvåkning, utvikling og et verktøy til å få tilgang til sitt eget indre, ærlige indre. En av kundene mine omsatte dette til at Arketyper ikke er en selskapslek, og jeg er hjertens enig! Det er ikke en stollek der man lander på en arketype i dag og en annen imorgen.
Arketypene kan ikke finnes en gang for alle med en test. Ja, du kan ta testen og finne et par Arketyper som kanskje eller kanskje ikke passer. Jeg har til og med opplevd at guruer lærer bort at dersom den Arketypen du har testet at du har ikke resonnerer med deg, så er det fordi det er en del av deg selv du fornekter. Jeg har også sett på kurs at guruen hevdet at man bare kunne ta den med nest mest poeng, hvis man ikke likte “den man hadde fått”.
Jeg ser rødt! For dette er ikke greit!
Det er ikke greit å leke ekspert og peke på et annet menneske og si “du er…!!” og så kommer det et eller annet som personen ikke kjenner seg igjen i. Det er ikke greit å påstå at dette mennesket tar feil, og det er ikke greit å feie dem av med at da får de bare velge en annen arketype.
ArketypeUniverset
Arketypenes verden er et univers fullt av styrker, talenter og muligheter. Når du finner dine arketyper og din spesielle kombinasjon av disse, får du tilgang til et kraftfullt verktøy som gir deg innsikt i ditt eget liv og din egen business. Men det er viktig å huske at dette er et verktøy du kan bruke. Arketypene er ikke noe du ER. Det er noe du velger, noe du bruker – og noe du gjør. Arketypene er uttrykk for ditt tenke- føle- og handlingsmønster. Men du MÅ kjenne dem igjen. De MÅ resonnere med deg på et dypere plan.
BrandingArketypene velger du. DU tar en quiz, som på ingen måte er definitiv eller skriver sjela di i stein. Men den er en fin begynnelse for en samtale, og gir deg et supert verktøy når du skal jobbe med branding og finne dine ord og måter å snakke på i markedsføringen din.
Har du funnet dine Arketyper?
Hvis du fortsatt ikke har satt deg inn i denne fantastiske verden av styrker og muligheter, så bli med i Arketypegruppa på Facebook. Hos meg får du MYE gratis både når det gjelder Arketyper, branding, synlighet og generell markedsføring og businessbygging. Trykk på knappen, og bli med i BrandingRevolusjonen.
Når du kommer inn der, får du tilbud om å ta quizen gratis, der du kan finne verktøyet som virkelig booster ditt PowerBrand!
Trykk på knappen, så ser jeg deg i gruppa 🙂