Vilkår hos Mana Marketing v/Jamie Siv Rognstad
Sist oppdatert og gjeldende fra 10. juni 2023
- Introduksjon
Følgende – sammen med personvernerklæringen – angir vilkårene mellom deg som kunde/besøkende/abonnent på nyhetsbrev (heretter kalt «kunde», «du», «din», «ditt», «dine») og Mana Marketing (heretter også kalt «Bedriften», «vi», «oss», «vår», «vårt», «våre») og regulerer bruken av vårt nettsted og våre programmer, tjenester, kurs, portaler og nedlastbare ressurser (heretter kalt «produkter») både gratis og betalt.
OBS! Du som kunde godtar at det under denne avtalen følger en forpliktelse til å lese, forstå og akseptere disse vilkårene for deltakelse i eller kjøp av Bedriftens produkter, både gratis og betalte.
Du forstår også at du er utelukket fra å bruke mangel på lesing og/eller forståelse av disse betingelsene som forsvar mot brudd på noen av disse fra din side.
Derfor: Dersom noe er uklart, uforståelig eller du har spesifikke spørsmål angående innholdet i disse vilkårene, ta kontakt på epost til jamie@manamarketing.no og merk den med «Vilkår» i emnefeltet. Du vil få svar på din henvendelse så snart som mulig, senest innen 2 virkedager regnet fra du sendte eposten.
Ved å bruke vårt nettsted og/eller kjøper/laster ned våre produkter gir du din fulle aksept for disse vilkårene og betingelsene som beskrives i dem.
Dersom du ikke er enig i vilkårene og betingelsene, må du ikke bruke våre nettsteder eller kjøpe/laste ned Bedriftens produkter.
- Lisens og bruk
Når du kjøper eller laster ned våre produkter, har du kun lov til å gjøre dette med formål å bruke innholdet til din personlige bruk og referanse.
Du godtar at du ikke under noen omstendigheter skal bruke eller tillate bruk av våre produkter til noe annet formål.
For å unngå tvil:
Du skal ikke kopiere, selge, dele videre, videresende, leie ut eller på noen måte distribuere noen av våre produkter, inkludert -men ikke begrenset til – tjenester, konsultasjoner, programmer eller nedlastbare dokumenter – enten betalt eller ubetalt.
Du må være 18 år for å kjøpe våre produkter og tjenester. Om du er under 18 år og ønsker å kjøpe våre produkter må det skje enten via foresatte eller verge, eller med foresattes/verges skriftlige samtykke.
- Intellektuell eiendom
Produktene og innholdet – endret eller ikke, og all intellektuell eiendom og opphavsrett som finnes der, er og skal til enhver tid være Bedriftens eksklusive eiendom.
Alt innhold undervist av og veiledet om fra Jamie Siv Rognstad er beskyttet av åndsverkloven og skal på ingen måte re-distribueres.
Du samtykker til at du ikke under noen omstendigheter skal forsøke å kreve eierskap til materiell produsert av oss eller forsøke å kreve opphavsrett til våre produkter og vårt innhold.
- Refusjoner, avbestilling/flytting av timer, priser og kjøpsbetingelser
Alle våre produkter av elektronisk karakter og digital leveranse er unntatt angre- og refusjonsretten, inkludert, men ikke begrenset til, våre online kurs. Årsaken til dette er at materialet er digitalt levert, med øyeblikkelig tilgang til nedlastbare detaljerte arbeidshefter og ferdig innspilt undervisning i video-form i tillegg til kontinuerlig tilgang på meg som mentor, og kunnskapen/ ressursene som er mottatt fra deg som kunde ikke reelt kan returneres til bedriften.
Mana Marketing opererer med 7 dagers frist til å heve kjøp av våre online programmer og pakker, unntatt medlemskapet Synlig Business Insider og kortere VIP kurs/helgeseminarer. Det betyr at du som kunde kan heve kjøpet av andre progammer/kurs innen 7 dager fra betalingstidspunktet ved å sende en epost til jamie@manamarketing.no merket «Ønske om å heve kjøp».
Dersom denne 7 dagers grensen løper inn i påbegynt kurs, vil gjennomførte leksjoner ikke bli gitt refusjon for.
Dersom du som kunde ønsker å avbestille eller flytte et 1-1 Zoom møte, må dette gjøres minst 24 timer før avtaletidspunkt for å ikke bli betalingspliktig for timen. Dersom timen er del av en kjøpt pakke levert over tid, så vil timer som avbestilles/flyttes mindre enn 24 timer før oppstart være tapt. Ved avbestilling eller flytting av enkeltstående timer under 24 timer før avtaletidspunkt vil du som kunde faktureres med ordinær timesats.
Dersom Jamie Siv Rognstad må avlyse eller flytte en time mindre enn 24 timer før oppsatt tid, får kunden en ekstra 1-1 time a minutter via nettmøte uten ekstra kostnad.
Disse betingelsene for flytting og avlysning gjelder ikke for gruppekurs og -veiledning.
For medlemskap i Synlig Business Insider gjelder årspris. Dette fordi alle betalende medlemmer får øyeblikkelig tilgang til ressurser til en verdi som er mange ganger større enn investeringen alene. Det er ingen refusjonsrett på denne medlemsportalen pga verdien på det hvert medlem får øyeblikkelig tilgang på etter betaling er verdt mer enn investeringssummen.
Bedriften står fritt til å gi rabatterte kampanjepriser, og da vil den rabatterte prisen komme frem på nettsider, eposter, landingssider etc. og gjelde over ordinær pris i den spesifiserte tidsperioden.
Det samme gjelder ved prisøkning. Bedriften plikter å gi 30 dagers forvarsel før prisen går opp dersom denne overstiger 1000,-NOK. Nedsatte priser, enten det er et kampanjetilbud eller av varig art, iverksettes som beskrevet på den aktuelle salgssiden.
All betaling skjer via betalingsløsningen Stripe.
- Force majeure
Ved alvorlige, uforutsette hendelser som på ingen måte kunne forventes eller forhindres av kunden eller Mana Marketing, og som forhindrer en eller begge parter i å fullføre avtalen som er inngått, gjelder utsettelse av inngått avtale unntatt betalingsplikten. Dette kan for eksempel dreie seg om alvorlig sykdom, krigserklæring, jordskjelv eller andre naturkatastrofer eller globale kriser som forhindrer at arbeidet kan bli gjennomført overhodet. Den part som blir forhindret av gjennomføring av avtalen skal da gi den andre part tilstrekkelig informasjon uten unødvendige forsinkelser, slik at vedkommende part kan få oversikt over tap og konsekvenser for egen del. Dersom force majeure situasjonen er langvarig, fristilles Mana Marketing fra sin leverings- og/eller erstatningsplikt.
- Garanti og ansvar
Bedriften gjør til enhver tid sitt beste for å sikre at produktene som leveres – betalt eller gratis – er nøyaktige og passer for bruk av kundene.
Bedriften tar imidlertid ikke noe ansvar for egnetheten til de ulike produktene for den enkelte kunde, og gir ingen garantier for funksjonen eller bruken av disse enten det er uttrykkelig, underforstått eller lovfestet, inkludert garantier for salgbarhet eller egnethet til et spesielt formål.
Ved kjøp av og deltakelse veiledning enten 1-1 eller i gruppe, er den enkelte kunde 100% ansvarlig for egne handlinger og resultater som deltakelsen medfører.
Dette gjelder også tips og råd som gis i gratis ressurser.
Du forstår at Jamie Siv Rognstad ikke er terapeut, psykolog eller jurist, og skal ikke stå ansvarlig for din fysiske og/eller psykiske helse, ei heller juridiske valg du gjør i bedriften din.
Den enkelte kunde er selv ansvarlig for sine handlinger og/eller mangel på sådanne som resultat av sin deltakelse i eller kjøp av Bedriftens produkter, derfor skal ikke Jamie Siv Rognstad stå ansvarlig for opplevde økonomiske tap, ikke oppnådde forventede resultater eller ulike konflikter enten i kundens arbeids- eller privatliv.
Bedriften garanterer på ingen måte suksess «over natten» eller over kort tid, og ved å benytte deg av våre produkter/tjenester enten gratis eller betalt, så er du innforstått med dette. Du er også innforstått med at dine resultater av deltakelse i noen som helst av Bedriftens produkter – gratis eller betalt – avhenger av en rekke personlige og individuelle faktorer som f.eks. ferdigheter, økonomisk situasjon, evne til å følge trinn-for-trinn fremgangsmåter, nettverk, personlige innstilling til det som skal gjøres, engasjement, forpliktelse mm.
Du som kunde samtykker i å kompensere Bedriften for alle forpliktelser, krav, utgifter, handlinger, kostnader, skader eller tap som følge av eventuelle brudd på disse vilkårene fra din side.
- Forbud mot offentlig sverting
Dersom det skulle oppstå en tvist mellom deg som kunde og Bedriften, inkluderer disse vilkårene et krav om at den eneste arenaen for å løse en slik er kommunikasjon mellom partene. Ikke på noe tidspunkt – før, under eller etter tvisteløsning – er det akseptabelt å delta i en type oppførsel eller kommunikasjon med en tredjepart, på sosiale medier, offentlig eller privat som vil medføre offentlig sverting av Bedriften.
- Oppsigelse
Du som kunde kan til enhver tid velge å avslutte samarbeid med Bedriften med umiddelbar virkning, og er da innforstått med at kursavgiften ikke refunderes dersom det er over 7 dager siden din betaling. Dersom kurset innebærer at du får umiddelbar tilgang på alle arbeidsbøker og andre ressurser som skal benyttes i dette, så frafaller refusjonsretten i sin helhet.
Ved ethvert kjøp av produkter, tjenester og kurs av Mana Marketing er du innforstått med at Bedriften kan – etter eget skjønn, med umiddelbar virkning og uten refusjon – avslutte denne avtalen og begrense eller nekte kunden tilgang til og deltakelse i alle produkter som selges av Bedriften – inkludert, men ikke begrenset til alle 1-1 tjenester, gruppekurs og gratis tilbud som f.eks. Facebook grupper, dersom kunden blir forstyrrende for bedriften og/eller andre kunder/deltakere/medlemmer. Dette gjelder også ved brudd på vilkårene fra kundens side.
Skulle en kundes adferd i ord og/eller handling oppleves så belastende for Bedriften og/eller andre deltakere/medlemmer på så vis at det går negativt utover individers utbytte av og/eller trivsel i kurset/medlemsportalen, vil Bedriften ha rett til å utestenge den aktuelle kunden – med øyeblikkelig virkning – fra både det aktuelle produktet vedkommende deltar i på det tidspunktet belastingen blir kjent, og fra alle fremtidige kjøp av Bedriftens produkter.
- Taushetsplikt og nettmøte-opptak
Under 1-1 og gruppeveiledning, samlet i egen pakke eller separat, gjelder gjensidig streng taushetsplikt mellom partene, både når det gjelder personlig informasjon og informasjon om bedriftsmessige temaer.
Ved 1-1 og/eller gruppemøter (unntatt medlemsportaler og challenger) over Zoom vil Mana Marketing av personvernmessige årsaker IKKE automatisk gjøre opptak av møtene, og alle eventuelle notater/loggføring vil bli sikkert oppbevart. Det er heller ikke anledning for møtedeltakere å gjøre opptak av disse Zoom-møtene.
Zoom møter i forbindelse med medlemsportaler og gruppekurs vil gjøres opptak av og tilgjengeliggjøres for medlemmer/deltakere på avtalt sted.
- Generelt
Disse vilkårene og betingelsene utgjør hele avtalen og forståelsen mellom deg som kunde og Bedriften for levering av nedlastbare digitale produkter, alle veiledningstjenester i grupper som helhet eller kjøpt separat, og en-til-en undervisning/veiledning uansett kommunikasjonsarena (epost, online kurs, medlemsportal, fellesskap, nettmøter mm) og skal erstatte tidligere avtaler enten de er inngått skriftlig, muntlig, underforstått eller på annen måte.
Svikt fra Bedriften med å utøve eller håndheve rettigheter under disse vilkårene skal på ingen måte anses som et avkall på noen av disse betingelsene.
Dersom en enkelt bestemmelse i vilkårene eller personvernerklæringen ikke lar seg gjennomføre, vil ikke dette gå utover noen av de andre bestemmelsene og vilkårene.
Disse vilkårene og betingelsene, din aksept av disse og vårt forhold til deg, samt et hvert krav, tvist eller spørsmål som oppstår under eller i forbindelse med disse vilkårene skal styres og tolkes i samsvar med Norsk lov.
Skulle du ønske å sende inn en klage på bedriftens håndtering av disse vilkårene, send din klage på epost til jamie@manamarketing.no.
Dersom det ikke er mulig å løse konflikten på denne måten og du som kunde vil sende inn klage til et klageorgan, finner du hvordan du kan gjøre dette hos Forbrukertilsynet HER.